Saturday, June 18, 2011

..........sejati ke??

L.o.
with love i wrote.
tadi aku terbaca satu komen kat one of the group yang aku join...pemilik blog tintapenaku tu shout kat sume blogger kat Malaysia ni kot..dia tanya betul ke kami ni blogger?

bertanyakan sejauh mana sejati itu sia-sia la brother.....

sejati sangat ke dia tu...
intention orang tak siapa tahu la..




.blogger sejati angkat tangan!!!
yang tak sejati macam mana pulak??





macam mana blogger dinilai?
bagi aku peranan blogger ni sama...
menyebar apa yang patut dan berkongsi segala apa yang manis dikongsi...

tup-tup dengar ada blogger kena tahan...
sebab sebar benda yang tak patut....









kita semua memang sibuk nak nilai orang...
sedangkan yang paling layak menghitung tu Allah...
kita tak habis-habis nak tuding jari...
sedangkan kita tak tahu malaikat pun tengah tuding jari kat kita....
seluruh anggota kita pun tengah bersedia nak tuding jari bila diminta di akhirat kelak...
perlu ke kita bertanya baiknya seseorang kalau kita sendiri belum habis bertafakur merenung dosa semalam...
merenung nasib esok....








aku kagum jugak sebenarnya dengan certain blogger..
gaya bahasa diorang...
dah boleh terbitkan buku sendiri...
what they sid also marvellous....
and kadang-kadang aku pun banyak timba ilmu melalui blog...
tahu macamana malaysians voice out,,,,


kita kan negara demokrasi....
1malaysia boleh bersuara...
but thinking with desire mostly killing...


and jangan lah sampai masyarakat memandang kita semua blogger dengan pandangan dari sisi malap...
tanpa nampak terang yang ingin kita sampaikan....




kasih sayang.
dari aku.

p/s:hidup blogger...!

No comments: